Ох ох , продовжимо. Просьба і до Вас , шановні форумчани, викладати свої переробки , ідеї і т.д. Багато хто з форумчан своїми силами ремонтує авто , має свої майстерні , СТО.....Всім цікаво узнати щось нове , а не просто купувати і міняти. Мені, в тому числі.
Стосовно радіатора з електровентиляторами -розкажу свою історію: книжка пише
Прийшов час мені міняти віскомуфту. Було прийняте рішення переробити охолодження радіатора на вентиляторах без віскомуфти. Хоча віскомуфту поміняти було дешевше.На штатний Патрульовський радіатор була виготовлена рамка кріплення вентиляторів. Рамка кріпиться до радіатора на болтах , там де кріпився дифузор. Купив два вентилятора від 2108 з стальними дифузорами. Виготовив сайлентблоки , які вставив між вентилятором і дифузором та дифузором і рамкою для зменшення вібрації. Зразу на виході після радіатора врізався в патрубок перехідною трубою з різьбою під термодатчик. Датчик був вибраний від Москича , так як в нього самий нижчий температурний поріг. Взяв на базарі п"ять штук датчиків- приїхав на роботу - стакан , кип"ятильник, градусник до+150 градусів , тестер .Всі п"ять датчиків спрацьовували при різних температурах.вибрав той , що відкривався і закривався при самій нижчій температурі , решта повернув назад . Датчик в трубу , радіатор на місце , релюха , запобіжник, все працює. При їзді в салоні навіть не чути , коли включаються вентилятори.
Пройшов рік - потік радіатор. Відвіз - запаяли.Через два місяці потік в іншому місці. Паяти - гроші на вітер . Гаплик радіатору- 27 років , своє відслужив . Радіатор зняв , рамку відкрутив - разом з вентиляторами виставив тут на продаж - добре , що ніхто не купив. Вже був готовий купити новий радіатор і віскомуфту.........
БУшний радіатор при покупці не розглядався в принципі. А ось ціна нового..........!!!! Оригінал-650 баксів, Китай-230-250 баксів. Віскомуфта оригінал-200 баксів , Китай-50. Китайське ставити щось не хотілось , а хороше - хороші гроші треба віддати.
Поїхав до хлопців , де паяють радіатори - у них там купа всяких. Прикинули по розмірах- нормально стє від Газелі. Тим більше , що він трьохрядний. З старого радіатора відрізав верхню і нижню планки ( вони стальні) і переробив під Газель . Розширювальний бачок також Газелевський. Тепер в системі вже два датчика - один після радіатора , другий в самому радіаторі. Два незалежних реле. При нагріві ,як правило , спрацьовує тільки один , в важких умовах - включається другий. Це літо показало , що б непогано ще було управляти вентиляторами з салону (примусово) . Тягнув на фаркопі двоосний гружений прицеп , стрілка температури росте , а вентилятори включились з запізненням. Тому що датчики "бачать" температуру в радіаторі , а не в двигуні. Машина не закипіла , але краще , якщо є змога управляти охолодженням ще й з салону. Перемикачі , світлодіоди вже купив ,- до літа треба встановити.
Ітого: Радіатор Газель- 1000 грн
Бачок Газель-100 грн
Датчик 2х75- 150 грн
Метал - хай буде - 300 грн
Грунт , фарба , розчинник-200 грн
Реле , дроти- 200 грн
Болти, шайби ,гума , хомути , може ще щось забув - хай ще- 200 грн
Разом-2150 грн=80 баксів.
За Китайське барахло прийшлось би заплатити 300 зелених , за оригінал -850 . Ціни взяті з Екзісту вже з моєю скидкою.
Хоча , якщо мій потрачений час перевести на гроші - дешевше все таки Китай.
Тепер про плюси і мінуси даної конструкції , які я вже зрозумів потому:
ПЛЮСИ:
-не треба діагностувати віскомуфту( я і не розумію як це правильно зробити), а коли віскомуфта крякне - вже може бути пізно її міняти
- дешевизна запчастин, їх доступність ( заміна радіатора в майбутньому не б"є по кишені)
-надійність ( два незалежних контури охолодження)
-збільшення підкапотного простору -можна запросто встановити ще один генератор , або якусь корисну приблуду.
-вільний доступ до паска ГРМ (за 10 хвилин знімаю і ставлю верхню кришку захисту). В любий час можу оцінити натяжку і стан паска.
-звільнилось місце старого розширювального бачка
-на старих Патрулях існує проблема( я по крайній мірі стикався вже на трьох авто) . Ланцюжок - радіатор, кришка з клапаном , бачок, Тосол в бачок при нагріві тече , а назад не хоче. Проблема відпала.
-управління і контроль вентиляторами з салону.
- швидкий прогрів двигуна в холодну пору ( віскомуфта вже не маслає)
МІНУСИ:
-та ж таки дешевизна запчастин
- при запуску двох вентиляторів обороти двигуна падають десь на 50-60 одиниць на холостому ходу, вихідна напруга на генераторі падає до13 вольт. Трошки затяжко генератору.......але робота вентиляторів є короткочасною, аккум почуває себе цілком нормально.
- затрачений мною час.
В майбутньому хочу збудувати борткомп"ютер на базі Arduino , який буде зчитувати температуру з термодатчика двигуна і управляти плавним запуском вентиляторів . А датчики в радіаторі- то буде резерв при більш високих температурах. але це буде ( якщо буде ) зовсім інша історія.......