Шикарна темка
Я думаю, що має право на життя
Переваги ланоса
- запчастин більше, ніж на будь яку іншу марку в Україні
- вага дуже маленька
- короткий
Цікаво, який бюджет затії
Я бачу три бюджети тут
1 - зробити машину, щоб могла +- їздити по бездоріжжю без особливих втручань в конструкцію, і щоб машина була функціональною і надалі по асфальту
Тут капіталовкладення
- легка лебідка
- хороша резина
- захист моторного відсіку від різного роду ударів від землі
- різка арок під "дещо" більшу резину (опціонально)
Насправді більше нічого не потрібно. 2х4 буде їздити. Там де 4х4 звісно не пройде, але все ж не так просто буде засісти назавжди
2 - прийти до конструкції 4х4
- це досить складно, бо двигун стоїть поперек автомобіля. Можна глянути на конструкції, де 4х4 і двигун стоїть поперек. Але вже тут треба думати про встановлення двигуна вздовж. І навряд чи це вийде з рідним двигуном.
Чи важко це - залежить від ваших ресурсів (як людських, так і фінансових). В моєму випадку складніше було знайти людей, чим фінанси. Та і взагалі в Україні з адекватними спеціалістами напряг, врахуйте це. Якщо своїми силами - то обмежень нема.
Звісно при переносі двигуна, автоматично стане питання рами, або на початку - підрамників.
До речі, не обов'язково взагалі робити раму на всю довжину автомобіля. Достатньо запланувати підрамники, які з одного боку будуть кріпитись до кузова в місцях теперішнього кріплення підвіски і будуть продовжуватись в ті місця, де буде кріпитись запланована підвіска нового зразка.
Гляньте на сучасні рішення 4х4 безрамних автомобілів
Я б дивився в бік Субару - вони знають, як зробити легким 4х4.
Напишу ще раз.
Важливо
- не переносити оригінальних точок кріплення підвіски
- не наварювати на кузов ніяких додаткових кусків металу
3 - повноцінний позашляховик із кузовом Ланоса
Вибір мостів - я ж не брав УАЗ. Масою цих мостів - вб'ється ідея ваги Ланоса. Якістю - ідея життєздатності.
Я б глянув на мости Сузукі Самурая, Або Джимні.
З Європи зараз можна притягнути їх досить дешево на запчастини.
Не думаю, що легко знайти автомобіль із рамою, на який кузов ланоса стане без проблем.
В голові тільки Сузукі Самурай і його похідні. Можливо Самурай із довгим виконанням кузова.
Якщо захочеться здешевити і упростити собі завдання - я б думав про ресорну підвіску. Її простіше налаштовувати і розміщувати під кузовом автомобіля. Хоча Ланос - пружинний і в нього вже є місця кріплення пружин, в які можна вставити нові пружини, під нові мости. Пружини точно будете замовляти, навряд чи вдасться підібрати адекватні під таку вагу із готових серійних.
Для такого автомобіля, як Ланос - маньячити металічну раму - можна, але це +100-200кг. Що автоматично переносить автомобіль в середню вагу і це мінус.
Я б подумав про склопластикову раму із металічними вставками під кріплення підвіски. Враховуючи, що ніхто досі цього не робив - прийдеться під автомобілем полазити і подумати, де буде проходити ця рама. Її вага може скласти і 50 кг, якщо використати грамотно сіру рідину.
Кріплення кузова до рами потрібно планувати в тих місцях, де зараз кріпиться підвіска до кузова - це найміцніші опорні точки, які в жодному разі не можна переносити.
Помилкою буде взяти раму і ходову з підвіскою рамного автомобіля і покласти на нього кузов безрамного автомобіля.
Безрамний автомобіль має вбудований в кузов каркас, що виконує і несе в собі силову частину. Тому рама - це перебор в бік надлишкової ваги.
Відповідно - якщо використати міцність безрамного кузова і додати підрамники, чітко пораховані по вазі - все буде ок. Звісно, що важливим моментом міцності автомобіля, є не сам автомобіль, а прокладка між сидінням і рулем. Я бачив поломану раму Унімога і Геленвагена )))). Та і на Камазах теж спеціалісти раму ламають без особливого напрягу.
Із інструменту для цього проекту я б взяв
- Аргонодуговий зварювальний апарат
- Токарний станок (розміру міжцентрами 450 вистачить)
- Фрезерний станок (вистачить настольного)
- Гибочний
- Стрічкопильний верстат
Або знайти точки, на яких ці операції можна буде делегувати.
Найважливіше у всьому цьому - це бачити проект до самого кінця.
Неможна просто взяти і щось додати із того, що я написав вище.
Одразу плануйте і візуалізуйте все від самого початку і до самого кінця і оцінюйте пророблену роботу тільки після повної реалізації.
Посередині процесу буде дуже багато людей, які будуть демотивувати - це нормально!
Також я б запасся додатковим автомобілем на період реалізації проекту.
Бажаю успіху в реалізації проекту.
Додам
Також я б глянув в бік гібридного автомобіля
Взяти силову установку від гібриду
І поставити від нього ж 4х4 - тоді всієї цієї катавасії з підвісками можна уникнути. Колеса будуть приводитись в рух електрикою