Ничего общего нет!
Во-первых: там дело в политике и в использовании спецсредств в гос. учреждениях (секретная инфа, гос. безопасность и т.д.), у меня же ситуация на улице снятая очевидцем (если утрировать).
Законодательство не делится на политическое.
Процитирую самое интересное из решения КСУ:
"3.4. Оперативно-розшукова діяльність здійснюється виключно оперативними підрозділами органів, визначених у частині першій статті 5 Закону. Відповідно до частини другої вказаної статті проведення оперативно-розшукової діяльності громадськими, приватними організаціями та особами, іншими органами чи їх підрозділами, крім визначених у частині першій цієї статті, заборонено. Така заборона пов'язана з тим, що здійснення не уповноваженими фізичними або юридичними особами на власний розсуд будь-яких заходів, які віднесені до оперативно-розшукової діяльності (мають ознаки оперативно-розшукової діяльності), порушує не лише законодавчі положення, а й конституційні права і свободи людини і громадянина.
Конституційний Суд України виходить з того, що фактичні дані про скоєння злочину чи підготовку до нього можуть бути одержані не тільки в результаті оперативно-розшукової діяльності уповноважених на це осіб, а й випадково зафіксовані фізичними особами, які здійснювали власні (приватні) фото-, кіно-, відео-, звукозаписи, або відеокамерами спостереження, розташованими як у приміщеннях, так і ззовні.
При оцінюванні на предмет допустимості як доказів у кримінальній справі фактичних даних, що містять інформацію про скоєння злочину чи підготовку до нього та подані в порядку, передбаченому частиною другою статті 66 Кодексу, необхідно враховувати ініціативний або ситуативний (випадковий) характер дій фізичних або юридичних осіб, їх мету та цілеспрямованість при фіксуванні зазначених даних."При использовании фото-видео средств для повседневной жизни, например постоянно включенный в автомобиле видеорегистратор или съёмка на камеру пейзажей Киева, и случайной записи попавшего в поле зрения субъекта, чьи действия могут классифицироваться как уголовно-наказуемые деяния, данная запись не будет считаться преднамеренной.
А вот если Вы выслеживали, неоднократно фиксировали, при съёмке провоцировали на камеру какого-то субъекта, то данную запись скорее всего признают как недопустимое доказательство (т.е. полученное незаконным путём и неуполномоченным лицом).
Уточню, что всё описанное мною выше относится к фиксации данных для уголовного процесса.
Если оценивать действия водителя автомобиля Ланос с синими номерами, который ездит вперёд и назад по тротуару, то здесь налицо нарушение ПДД Украины.
Подсказать Вам, кто фиксирует данные правонарушения и привлекает к ответственности виновных лиц?
Думаю, Вы и сами догадались. Сотрудники ГАИ.
Ловить с камерой не обязательно, хотя и не помешает. Достаточно написать заявление в ГАИ по месту совершения правонарушений и описать ситуацию. В их обязанности входит найти виновного и привлечь по всей строгости. Возможно, он отпишется, что никогда подобного не совершал. Но в любом случае, я уверен, что это напугает водителя Ланоса.
Кроме того, можно попросить привлечь его к дисциплинарной ответственности (если водитель окажется милиционером).
"ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Дисциплінарний статут органів внутрішніх справ України
Стаття 7. Обов'язки осіб рядового і начальницького складу
Службова дисципліна базується на високій свідомості та зобов'язує кожну особу рядового і начальницького складу:
дотримуватися законодавства, неухильно виконувати вимоги Присяги працівника органів внутрішніх справ України, статутів і наказів начальників;
захищати і охороняти від протиправних посягань життя, здоров'я, права та свободи громадян, власність, довкілля, інтереси суспільства і держави;
поважати людську гідність, виявляти турботу про громадян і бути готовим у будь-який час надати їм допомогу;
дотримуватися норм професійної та службової етики;
берегти державну таємницю;
у службовій діяльності бути чесною, об'єктивною і незалежною від будь-якого впливу громадян, їх об'єднань та інших юридичних осіб;
стійко переносити всі труднощі та обмеження, пов'язані зі службою;
постійно підвищувати свій професійний та культурний рівень;
сприяти начальникам у зміцненні службової дисципліни, забезпеченні законності та статутного порядку;
виявляти повагу до колег по службі та інших громадян, бути ввічливим, дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, носіння встановленої форми одягу, вітання та етикету;
з гідністю і честю поводитися в позаслужбовий час, бути прикладом у дотриманні громадського порядку, припиняти протиправні дії осіб, які їх учиняють;
берегти та підтримувати в належному стані передані їй в користування вогнепальну зброю, спеціальні засоби, майно і техніку.
У разі виявлення порушень законодавства, зловживань чи інших правопорушень у службовій діяльності особа рядового або начальницького складу повинна вжити заходів щодо припинення цих порушень та доповісти про це безпосередньому або старшому прямому начальникові.
Стаття 12. Види дисциплінарних стягнень
На осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ за порушення службової дисципліни можуть накладатися такі види дисциплінарних стягнень:
1) усне зауваження;
2) зауваження;
3) догана;
4) сувора догана;
5) попередження про неповну посадову відповідність;
6) звільнення з посади;
7) пониження в спеціальному званні на один ступінь;
8) звільнення з органів внутрішніх справ.
Стаття 13. Права начальників щодо накладання дисциплінарних стягнень
Міністрові внутрішніх справ України належить право накладати дисциплінарні стягнення, передбачені цим Статутом, на всіх осіб рядового і начальницького складу.
Інші начальники накладають дисциплінарні стягнення в межах прав, наданих їм міністром внутрішніх справ України.
Начальник, який не наділений правом накладання дисциплінарних стягнень, має право порушити перед старшим прямим начальником клопотання про притягнення особи рядового або начальницького складу до дисциплінарної відповідальності.
Правом накладання дисциплінарних стягнень користуються тільки прямі начальники...
Стаття 14. Порядок накладання дисциплінарних стягнень
З метою з'ясування всіх обставин дисциплінарного проступку, учиненого особою рядового або начальницького складу, начальник призначає службове розслідування.
Службове розслідування має бути завершене протягом одного місяця з дня його призначення начальником. У разі необхідності цей термін може бути продовжено начальником, який призначив службове розслідування, або старшим прямим начальником, але не більш як на один місяць.
Перед накладенням дисциплінарного стягнення начальник або особа, яка проводить службове розслідування, повинні зажадати від порушника надання письмового пояснення. Небажання порушника надавати пояснення не перешкоджає накладенню дисциплінарного стягнення.
Про накладення дисциплінарного стягнення видається наказ, зміст якого оголошується особовому складу органу внутрішніх справ.
Зміст наказу доводиться до відома особи рядового або начальницького складу, яку притягнуто до дисциплінарної відповідальності, під підпис. У разі звільнення з посади або звільнення з органів внутрішніх справ особі рядового або начальницького складу видається витяг з наказу...
Стаття 16. Строки накладання дисциплінарних стягнень
Дисциплінарне стягнення накладається у строк до одного місяця з дня, коли про проступок стало відомо начальнику.
У разі проведення за фактом учинення проступку службового розслідування, провадження в кримінальній справі або справі про адміністративне правопорушення на осіб рядового і начальницького складу дисциплінарне стягнення може бути накладено не пізніше одного місяця з дня закінчення службового розслідування, провадження в кримінальній справі чи справі про адміністративне правопорушення, не враховуючи періоду тимчасової непрацездатності або перебування у відпустці.
Стаття 17. Відсторонення від виконання службових обов'язків
Особа рядового або начальницького складу, щодо якої проводиться службове розслідування, може бути відсторонена від посади із збереженням посадового окладу, окладу за спеціальне звання, надбавок за вислугу років та безперервну службу, інших виплат і надбавок...
Стаття 19. Правові наслідки накладання дисциплінарних стягнень
Особа рядового або начальницького складу, на яку накладено дисциплінарне стягнення, не може бути призначена на вищу посаду доти, поки це стягнення не буде знято." Итак, по порядку:
1. Пишите жалобу в ГАИ по месту нарушения ПДД.
2. Пишите и подавайте одновременно ходатайство в тоже ГАИ про инициирование служебного расследования в отношении сотрудника милиции (если он таковым является).
3. В жалобах указать, что их копии отправляются во все вышестоящие инстанции.
4. Жалобы придется писать от своего имени (анонимные обращения у нас не рассматриваются).
Результат будет 100%. Мне кажется, что именно таким образом нужно реагировать на неправомерные действия наших доблестных обладателей синих номеров.
Вот так то.
Длинные выдержки из нормативных актов я изложил не для того, чтобы быть убедительнее, а для расширения уровня правовой грамотности читающих форумчан и одноклубников. Может, кому-то сгодится в других ситуациях. Знание - сила!
А яйцами бросаться...